Close
+48 533 44 66 77 kontakt@slubneopowiesci.com.pl
Organizacja ślubu – początki

Organizacja ślubu może być przyjemnością, ale warunkiem jest aby mieć dobry plan. Jako konsultant ślubny zadbam o to żebyś nie musiała się martwić czy o czymś zapomniałaś. Samą organizację ślubu najlepiej zacząć od rzeczy najważniejszych – dokumentów, a te różnią się w zależności od tego jaki ślub chcecie zawrzeć.

Ślub konkordatowy i kościelny

Narzeczeni powinni zgłosić się do kancelarii parafialnej w miejscu zamieszkania narzeczonej minimum na trzy miesiące przed planowanym terminem ślubu i przedstawić wymagane dokumenty:

  • metryki chrztu
  • dowody osobiste
  • świadectwa bierzmowania
  • zaświadczenia o: uczestnictwie w kursie przedmałżeńskim, odczytaniu zapowiedzi, spowiedzi
  • w przypadku ślubu kościelnego dodatkowo skrócony odpis aktu małżeństwa z urzędu stanu cywilnego.
Ślub cywilny

  • pisemne zapewnienie o braku przeszkód do zawarcia ślubu
  • skrócone odpisy aktów: obowiązkowo urodzenia (rozwodnicy z adnotacją o rozwiązaniu poprzedniego małżeństwa) i ewentualnie zgonu małżonka (wdowcy)
  • oświadczenie o tym, jakie nazwiska po ceremonii będą nosić małżonkowie i ich dzieci
  • jeśli chcecie powiedzieć sobie „tak” w plenerze, a niekoniecznie w urzędzie musicie wcześniej wybrać miejsce oraz termin i zgłosić to urzędnikowi (jeżeli wskazane miejsce zapewnia zachowanie uroczystej formy ceremonii oraz bezpieczeństwo jej uczestników). Opłata za ślub poza siedzibą urzędu stanu cywilnego to 1000 zł.
Ślub z obcokrajowcem

  • odpis aktu urodzenia sporządzony przez tłumacza przysięgłego
  • zaświadczenie o prawnej zdolności do zawarcia związku małżeńskiego (do uzyskania w ambasadzie lub konsulacie)

Na końcu dodam, że istnieje również ślub humanistyczny. Organizując taki ślub nie musicie martwić się o przygotowanie dokumentów, natomiast nie będzie on miał żadnej mocy prawnej. W ślubie humanistyczny najważniejsi jesteście Wy – wasz system wartości, wasze pragnienia, wasza miłość.
Jeśli jednak zdecydujecie się na jeden ze ślubów, które mają moc prawną, pamiętajcie – Nigdy nie zostawiajcie załatwienia dokumentów na ostatnią chwilę – bez nich Wasz ślub może się nie odbyć.

 

Dodaj komentarz

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *